Het slepen en neerzetten van blokcodering is een betere omgeving voor prototyping, omdat je vrij snel aan verschillende herhalingen zit van een ontwerp, het kunt bewerken en het ook een meer visuele ervaring is. In het bijzonder is het waarschijnlijk een superieure omgeving om te beginnen met embedded systemen, zoals de BBC Micro: bit ofDe Circuit Playground Express . In feite hebben deze omgevingen ook een tekstcoderingsweergave; de overgang naar tekstgebaseerde codering vergemakkelijken.

Bouwstenen van elke programmeertaal

​Ontdek de concepten en onderwerpen die alle programmeertalen gemeen hebben, die een beginner tot programmeren of programmeur moet kennen!

Wil je voor het eerst een programmeertaal leren?
Wil je je als programmeur verbeteren?

Nou, dan ben je aan het juiste adres om te beginnen.
Leer moeiteloos elke programmeertaal door de concepten en onderwerpen te leren die alle programmeertalen gemeen hebben.

Laat ik beginnen met het beantwoorden van de volgende vragen:

  1. Waarom leren programmeren?
  2. Wat is programmeren?
  3. Hoe leer je een programmeertaal?
  1. Waarom leren programmeren?

Programmeren ontwikkelt creatief denken

Programmeurs lossen een probleem op door het op te splitsen in werkbare stukjes en het beter te begrijpen. Wanneer je begint te leren programmeren, ontwikkel je de gewoonte om je een weg naar buiten te werken in een zeer gestructureerd formaat. Je analyseert het probleem en gaat logisch nadenken en dit geeft aanleiding tot creatievere oplossingen die je ooit hebt aangedragen.

Of je nu de geheimen van het universum wilt ontdekken, of gewoon een carrière in de 21e eeuw wilt nastreven, computerprogrammering is een essentiële vaardigheid om te leren.
Stephen Hawking

Iedereen in dit land zou moeten leren hoe je een computer moet programmeren … omdat het je leert denken.
Steve Jobs

Programmeren biedt een levensveranderende ervaring

Programmeren geeft je altijd een nieuwe uitdaging om elke keer het risico te nemen en dat leert je ook in je leven het risico te nemen. De wereld is gevuld met websites, apps, software en als je deze zelf bouwt, voel je je zelfverzekerder. Wanneer een programmeur een probleem oplost dat nog nooit iemand heeft opgelost, wordt het een levensveranderende ervaring voor hen.

2. Wat is programmeren🤔?

Een  programma  is een reeks instructies om een ​​taak op een computer uit te voeren.
Programmeren  is het proces van het ontwerpen en bouwen van een uitvoerbaar computerprogramma om een ​​specifieke taak uit te voeren.
Volgens Iris Laven is programmeren als het opvoeden van een baby. We bieden kennis (gegevens) om een ​​baby te helpen begrijpen wat er in de buurt gebeurt. We leren een baby gedisciplineerd te worden (en nog veel meer) door regels te maken.
Evenzo is een computer als een baby. We stellen regels op en verstrekken gegevens aan de computer via uitvoerbare programma’s met behulp van een  programmeertaal .

Als je dit basisconcept van programmeren begrijpt, ben je klaar om te gaan. Pak een programmeertaal op en begin met leren. Mijn aanbeveling is om eerst Scratch te leren. Daarna naar een robotica besturingsprogramma waar Scratch gebruikt wordt, maar ook een knop om te wisselen naar Python-programmeertaal. Want het is beginnersvriendelijk. 

3. Hoe leer je een programmeertaal?

Iedereen kan beginnen met het leren van een programmeertaal, maar om het effectief te leren, moet u de bouwstenen  van een programmeertaal leren. 

Alt-tekst

n de Engelse taal zijn syntaxis de regels voor hoe een zin is opgebouwd.
In een programmeertaal zijn syntaxis de regels voor hoe elke instructie wordt geschreven.

Semantiek
In de Engelse taal is semantiek de feitelijke betekenis van uitspraken.
In een programmeertaal is semantiek het effect dat de instructies hebben (logica).

Gegevenstypen
Een gegevenstype is een classificatie van gegevens die we in het geheugen willen opslaan.
Gegevenstypen kunnen van taal tot taal verschillen. Maar het type gegevens dat we zouden willen opslaan, komt in alle talen voor.
Het type gegevens dat een gegevenstype ondersteunt om op te slaan, zijn getallen (gehele getallen, drijvende-kommagetallen), tekens (strings), booleans (waar / onwaar), arrays, enz …

Voorwaarden
Als het om een ​​programmeertaal gaat, zijn er deze termen (modewoorden) die u tijdens het leren programmeren kunen tegenkomen. Enkele veelgebruikte termen zijn variabelen, uitdrukkingen, verklaringen, functies, klassen en nog veel meer. 

Het  zijn de belangrijkste concepten voor een programmeur om hun vaardigheden te verbeteren. 

Data structuren
Een datastructuur is hoe we de gegevens die we op een computer hebben gemaakt, kunnen opslaan, openen, organiseren en beheren.

In de informatica is een datastructuur een data-organisatie, beheer en opslagformaat dat efficiënte toegang en wijziging mogelijk maakt. Om precies te zijn, een datastructuur is een verzameling datawaarden, de onderlinge relaties en de functies of bewerkingen die op de data kunnen worden toegepast.
Wikipedia

👉Een goede programmeur moet weten wanneer en waar we een datastructuur in een programma kunnen gebruiken. En dit komt met oefenen, dus gebruik dit hulpmiddel en begin met oefenen met het gebruik van uw favoriete programmeertaal👇.

Algoritmen
Een algoritme is een stapsgewijze procedure om elk rekenprobleem op te lossen. En als het op computerwetenschap aankomt, zijn er een heleboel algoritmen die je moet kennen.

In wiskunde en informatica is een algoritme een eindige reeks goed gedefinieerde, computerimplementeerbare instructies, meestal om een ​​klasse problemen op te lossen of om een ​​berekening uit te voeren.
Wikipedia

Welnu, er zijn veel soorten algoritmen, maar de meest fundamentele soorten algoritmen zijn:

  1. Recursieve algoritmen

  2. Dynamisch programmeeralgoritme

  3. Backtracking-algoritme

  4. Verdeel en heers algoritme

  5. Hebzuchtig algoritme

  6. Brute Force-algoritme

  7. Gerandomiseerd algoritme